Hoe ben jij het nieuwe jaar begonnen? Doe je misschien mee aan Dry January, heb je het sporten weer opgepakt of kies je ervoor om gezonder te eten? Geef jezelf de tijd om aan je nieuwe gezondere leefpatroon te werken. En geef niet op! Het aanleren van nieuwe handelingen heeft tijd nodig.

Lees verder

Je hebt goede voornemens, doelen en plannen, maar toch red je het niet. Je zou er dit keer echt voor gaan, maar het lukt niet. ‘Wat je doel ook is, met Purpuz haal je het’, deze quote maakte mij nieuwsgierig dus kocht ik deze agenda voor 2020. Gaat dit boekje mij echt helpen om mijn doelen te bereiken?

Lees verder

Eet jij bewust? Ben jij je bewust van de smaak, structuur, voedingswaarde van wat je eet? En hoe voel je je op het moment dat je iets eet? Veel te vaak schrokken we gehaast ons eten naar binnen, zonder dat we het echt proeven. En kunnen we soms een zak chips onbewust helemaal leeg eten.

Lees verder

Elke keer als je lichaam stress ervaart, maak je cortisol aan. Het houdt je alert en maakt je wakker in de ochtend. Maar als je chronische stress ervaart, is je cortisolniveau uit balans. En dat kan leiden tot vermoeidheid of zelfs tot een bijnieruitputting. Daarom 5 tips om je cortisolniveau in een gezond dag- en nachtritme te houden.

Lees verder

Magnesium is een heel belangrijk mineraal waar veel mensen een tekort aan hebben. Het heeft een kalmerende en ontspannende werking, helpt bij de opbouw van botten en tanden, is belangrijk voor de productie en het transport van energie en is betrokken bij nog veel meer processen in het lichaam. Als je veel stress ervaart, regelmatig sport of herstelt van een operatie is het raadzaam om je magnesiuminname te verhogen.

Lees verder
Pin It