SPORTVASTEN

MAKE THE SWITCH

Sportvasten bestaat uit een kuur van 10 dagen waarbij je elke dag 30 minuten intensief sport. Hardlopen is een aanrader, maar ook wielrennen of een halfuur trampolinespringen zijn goede vormen van intensieve sport tijdens sportvasten. Tijdens het sportvasten bouw je de eerste 3 dagen je voeding af, vast je 3 dagen en drink je alleen sap, en dan bouw je in 4 dagen je voeding weer op. Tijdens de drie vastendagen maak je de switch van suiker- naar vetverbranding. Door gebruik te maken van de urinestrips zie je of je daadwerkelijk de switch hebt gemaakt tijdens het sportvasten. Na het sportvasten kan jouw nieuwe lifestyle beginnen! Sportvasten geeft je een kickstart naar een gezondere leefstijl.

AFVALLEN, MEER ENERGIE EN EEN SCHERPERE MINDSET

Jij kan dit ook!

De wetenschap achter sportvasten is bevestigd in het toonaangevende ‘International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism’. En wordt genoemd als de snelste effectieve methode voor gezond gewichtsverlies. Door sporten en vasten te combineren kan jij ook die switch maken van suiker- naar vetverbranding. Door deze ultieme combi wordt een oermechanisme in de stofwisseling geactiveerd. In de oertijd moesten onze verre voorouders dagen achter elkaar jagen voor er weer iets te eten was. Door een aantal dagen te vasten wordt dit mechanisme weer geactiveerd en wordt de opname van suikers door de spieren geblokkeerd. De spieren worden tijdens het vasten gedwongen om de eigen suikervoorraad helemaal op te gebruiken en over te schakelen naar een optimale vetverbranding. Dat betekent dus sporten, (sap)vasten en het gebruik van speciale supplementen. Sportvasten dus.

Wil jij...

Keep the Switch Fittergy

Mijn ervaring met sportvasten

ZOET

Ik was een enorme zoetekauw. Gebak op verjaardagen, M&M’s. Italiaans ijs, heerlijk! Maar het is gewoon niet gezond, niet goed voor je hormoonbalans en ik was wel klaar met die energiedips. Ik was een échte suikerverbrander. Tot ik de sportvastenkuur deed. Sportvasten geeft je een enorme boost als je wilt afvallen, maar ook als je af wilt van die enorme trek in zoetigheid en je je sportprestaties wilt verbeteren. Dé ultieme combi. Ik wilde wel een paar kilo kwijt, maar misschien nog wel meer wilde ik af van die drang naar zoetigheid en als bonus mijn sportprestaties verbeteren. Samen met vriendinnen had ik mij opgegeven voor een survivalrun en nog een hardloopevenement, dus heel fijn om daar wat extra aan te werken!

ROBINSON

Wat ik heel fijn vond was dat je tijdens het sportvasten een eetschema volgt die heel duidelijk is. Er staat precies beschreven wat je mag eten of drinken en welke supplementen je moet nemen. De eerste twee dagen bouw je in rap tempo je voeding af en stap je al op de derde dag over op alleen maar vloeibare voeding. En dat merk je. Want tegelijkertijd ga je elke dag 30 minuten intensief sporten, in mijn geval hardlopen. Door weer en wind en af en toe lekker in de sportschool. Je spieren worden zwaarder, je voelt je wat minder sterk en vooral de eerste dagen had ik last van een lichte hoofdpijn. Ik noem sportvasten ook weleens een Robinson avontuur in je eentje! Maar die supplementen slepen je er doorheen. Toch zijn er lastige momenten: een man die met je favoriete drop thuiskomt, als je met je hongerige lijf ’s avonds hamburgers staat te bakken voor je gezin en als je op verjaardagsvisite gaat. Maar met het mooie resultaat in het vooruitzicht is het goed te doen. Als je weer een beetje mag eten geniet je ontzettend van die heerlijke pistachenootjes die op het menu staan!

FEESTJE

Afvallen gaat in snel tempo. Elke dag wordt je getrakteerd op gewichtsverlies. Een feestje op de weegschaal dus. Op dag 5 was ik al ruim 2 kilo lichter. Op dag 8 voelde ik mij weer sterker worden en mocht ik weer het een en ander eten. In totaal ben ik met de sportvastenkuur 3 kilo afgevallen. En daar was ik heel content mee. Maar ook na het sportvasten bleef ik gewicht verliezen. Mijn lichaam had eindelijk het knopje ‘vet verbranden’ weer gevonden. Na het sportvasten verloor ik nog ruim 5 kilo. In totaal ben ik dus ruim 8 kilo aan gewicht verloren. En ik kan nu zeggen dat ik echt lekker in mijn vel zit. Naast het gewichtsverlies merk ik dat ik veel energieker ben, mijn sportprestaties zijn verbeterd en de cellulite op mijn benen zo goed als verdwenen is. Herkenbaar? Ik help jou graag!

10 DAGEN. NEW MINDSET. NEW YOU.

Afvallen en meer energie

Waarom deze pistachenootjes? Dat wordt allemaal duidelijk als je gaat sportvasten! Om tijdens het sportvasten tekorten te voorkomen slik je voedingssupplementen. Deze supplementen ondersteunen niet alleen je vetverbranding. Ze houden je ook fit, je brein helder en je immuunsysteem en spieren op peil. Als je lichaam tijdens de 10-daagse kuur gewend is geraakt aan het verbranden van vet, voel je je niet alleen energieker, maar word je ook beter in duursport en heb je minder zoete trek. En ja, je valt er ook van af! Tijdens het sportvasten verliezen vrouwen gemiddeld 2 tot 4 kilo aan gewicht en mannen 3 tot 6 kilo.

Ben jij...

En wil jij...

LET'S GO, YOU CAN DO THIS!

249

10 dagen sportvasten

Pin It