Genieten van het mooie weer en het zonnetje. Heerlijk! Zorg jij goed voor je huid? Smeer jij je altijd goed in als je van de zon geniet? En wist je dat er een link is tussen voedsel en de kwaliteit van je huid?

Dat is trouwens goed te zien bij mensen die veel groenten eten. Daarom is de Vegan Switch ook zo geliefd. Je krijgt meer energie, je raakt wat kilo’s kwijt en je krijgt een stralende huid. Een geweldige manier om te ontgiften! Deze detox zorgt ook voor een sterkere darmflora. En gezonde darmen zijn ook af te lezen aan je huid.

Groenten en vetten

Door veel groenten te eten kan je lichaam goed de gifstoffen kwijt. Je lever is de hele dag bezig om gifstoffen onschadelijk te maken. Je kan je lever dus ondersteunen door (blad)groenten en specerijen zoals gember en kurkuma te eten. Niet alleen groenten, ook gezonde vetten hebben een positief effect op je huid. Denk aan noten, vis of avocado.

No go

Wat je juist niet moet eten of drinken? Suikers, melk(producten), alcohol en gefrituurde voeding zijn wel de bekendste triggers voor huidproblemen. Laat die dus maar links liggen.

Stress

Stress is misschien wel de meest onderschatte factor die je huid negatief beïnvloed. Zorg daarom voor voldoende ontspanning. Dat is niet alleen goed voor je huid, maar voor bijna alle processen in je lijf. Net als slapen. Een goede nachtrust zorgt voor herstel, een goede ontgifting en herstelt oneffenheden. Zorg daarom voor voldoende slaap, het is één van de beste medicijnen tegen stress.

Chill

Ontspanning is dus heel belangrijk, maar bewegen ook! Sport dus regelmatig. Door te sporten, neemt de doorbloeding in je huid toe en dat zorg ervoor dat voedingstoffen op de juiste plek komen en dat gifstoffen worden afgevoerd. En sporten reduceert stress en dat heeft een positieve invloed op je hele hormoonhuishouding.

Drink

Voldoende water drinken is belangrijk. Het helpt bij de opname van voedingsstoffen in de darm, het transport van voedingstoffen en afvalstoffen in het lichaam en het is belangrijk voor het regelen van onze lichaamstemperatuur.

Ik smeer elke dag factor 30 op mijn huid en gebruik huidproducten zonder chemische toevoegingen zoals parabenen. Daarnaast eet ik veel groenten, blauwe bessen (die bevorderen de collageenproductie – lees: houdt je jong!), probeer ik voldoende slaap te krijgen en drink ik veel lekkere kruidenthee. En bezoek ik regelmatig de schoonheidsspecialist. Hoe zorg jij voor je huid?

Geef een reactie

Pin It