Ik moet iets bekennen… ik was een enorme zoetekauw. Gebak op verjaardagen, M&M’s en Italiaans ijs. Heerlijk! Maar het is gewoon niet gezond, niet goed voor je hormoonbalans en ik was wel klaar met die energiedips. Ik was een échte suikerverbrander. Tot ik de Sportvastenkuur deed. Die had ik al een tijdje op mijn verlanglijstje staan. Ik besloot om de opleiding voor Sportvastencoach te doen om ook anderen te inspireren. Sportvasten geeft je namelijk een enorme boost als je wilt afvallen, als je af wilt van die enorme trek in zoetigheid en als je je sportprestaties wilt verbeteren. Dé ultieme combi. Ja, want eerlijk gezegd mocht er bij mij ook wel een paar kilo af, wilde ik af van die zoete trek en mijn sportprestaties verbeteren. Samen met vriendinnen heb ik mij opgegeven voor een survivalrun en nog een hardloopevenement, dus heel fijn om daar wat extra aan te werken!

Ik startte met de Sportvastenkuur en wat ik fijn vond was dat het eetschema heel duidelijk was. Er staat precies wat je moet eten of drinken en welke supplementen je moet nemen. De eerste twee dagen bouw je in rap tempo je voeding af en stap je al op de derde dag over op alleen maar vloeibare voeding. En dat merk je. Want tegelijkertijd ga je elke dag 30 minuten intensief sporten, in mijn geval hardlopen. Door weer en wind en af en toe lekker in de sportschool. Je spieren worden zwaarder, je voelt je wat minder sterk en vooral de eerste dagen had ik last van een lichte hoofdpijn. Maar die supplementen slepen je er doorheen. Toch zijn er lastige momenten: een man die met je favoriete drop thuiskomt, als je ’s avonds hamburgers staat te bakken voor je gezin met je hongerige lijf en als je op verjaardagsvisite gaat. Maar met het mooie resultaat in het vooruitzicht is het goed te doen. Als je weer een beetje mag eten geniet je ontzettend van die heerlijke pistachenootjes die op het menu staan!

Bye, bye kilo’s!

Maar het afvallen ging in redelijk tempo. Op dag 5 was ik al ruim 2 kilo lichter. Op dag 8 voelde ik mij weer sterker worden en mocht ik weer het een en ander eten. Vanaf toen bleef mijn gewicht stabiel. In totaal ben ik precies 3 kilo afgevallen. En daar ben ik heel content mee. Ik zit nog steeds in de vetverbranding. Dus dat betekent dat ik nog steeds (overtollig) vet verbrandt. Verder merk ik dat ik echt veel meer energie heb en dat mijn sportprestaties zijn verbeterd. En het allermooiste is, ik ben van mijn cellulite af! Ja, echt waar. Ik kan natuurlijk geen garantie geven dat het voor iedereen zo werkt, maar het is een mooie bijkomstigheid!

Volledige commitment

Om de Sportvastenkuur goed vol te houden is het belangrijk om een goede basisconditie te hebben. Dus wil je starten met Sportvasten, zorg dan dat je al zo’n drie keer in de week hardloopt of intensief sport. Het is fijn om tijdens de sportvastenkuur alle boodschappen, in ieder geval voor de eerste 7 dagen in huis te hebben. En zorg dat je uitgerust begint. Als je lichaam in de stressmodus zit, dan schakelt je lichaam veel moeilijker over naar vetverbranding. Het is ook verstandig om de Sportvastenkuur zo in te plannen dat je op de zware dagen iets rustiger aan kunt doen. Je kan namelijk last krijgen van vermoeidheid, concentratieproblemen, hongergevoel, stemmingswisselingen en zware spieren. Een Sportvastenkuur eist volledige commitment.

Supplementen ondersteunen je vetverbranding

Om tekorten en spierafbraak te voorkomen krijg je tijdens de Sportvastenkuur voedingssupplementen. Deze supplementen ondersteunen niet alleen je vetverbranding. Ze houden je ook fit, je brein helder en je immuunsysteem en spieren op peil. Als je lichaam tijdens de 10-daagse kuur gewend is geraakt aan het verbranden van vet, voel je je niet alleen energieker, maar word je ook beter in duursport en heb je minder zoete trek. En ja, je valt er natuurlijk ook van af! Vrouwen verliezen gemiddeld 2 tot 4 kilo aan gewicht en mannen 3 tot 6 kilo.
De Sportvastenkuur bestaat uit 10 dagen waarbij je elke dag 30 minuten intensief sport. Hardlopen is een aanrader. Daarnaast bouw je de eerste 3 dagen je voeding af, vast je 3 dagen en in 4 dagen bouw je je voeding weer op. Tijdens de drie vastendagen maak je de switch naar vetverbranding. Of je daadwerkelijk de switch hebt gemaakt, kan je testen door de urinestrips te gebruiken.

Nieuwe lifestyle

Na de Sportvastenkuur kan jouw nieuwe lifestyle beginnen! Om het mooie resultaat na de kuur te behouden is het belangrijk dat je twee tot drie keer in de week blijft sporten en gezond blijft eten. En dat is na de Sportvastenkuur een stuk makkelijker geworden, want de behoefte aan suiker is sterk verminderd. Sportvasten geeft je een kickstart bij gewichtsverlies, betere sportresultaten en een energiek en fit leven!

Al meer dan 40.000 mensen hebben de Sportvastenkuur gedaan, waaronder Marco Borsato, Carlos Lens, Roos Schlikker en Fatima Moreira de Melo.

Dit zijn de gemiddelde resultaten na het Sportvasten:

  • Gemiddeld 2 tot 6 kilo gewichtsverlies
  • Meer energie & een fitter gevoel
  • Verbeterde sportresultaten
  • Gemiddeld 3 tot 7 centimeter minder buikomvang

Wil je ook sportvasten? Neem dan contact op!

Geef een reactie

Pin It