Cellulite. Jep, ook ik ontkom er niet aan. Over een paar maanden is het alweer zomer en mogen we weer in bikini! Daarom volgen hier een paar tips om van die vervelende sinaasappelhuid af te komen.

Voeding

Als eerste is het belangrijk om goed op je voeding te letten. Drink geen alcohol en eet zo puur en onbewerkt mogelijk. Op die manier ontlast je je lever en dat zorgt voor een goede ontgifting. Eet zo min mogelijk drop, zoethout en snelle suikers. Eet voedingsmiddelen die rijk zijn aan polyfenolen, zoals groene thee, pure chocola, noten, blauwe bessen, frambozen, bramen, aardbeien en olijfolie. En let op xeno-oestrogenen: kies voor glazen flessen in plaats van glas (zeker als het olie bevat) en gebruik natuurlijke cosmetica en parfums.

Trainen

Ga sporten! ‘Train als een bodybuilder!’ is een bekende kreet van Ralph Moorman. Het is namelijk de meest effectieve training om cellulite te verminderen. Door zware krachtoefeningen stimuleer je de aanmaak van testosteron. Kies dan vooral voor de grote spiergroepen, zoals je benen, buik en rug.

Ontspan

Relax… door chronische stress verminder je de aanmaak van testosteron en vererger je laaggradige ontstekingen in je lichaam. En zorg voor een goede nachtrust, want tijdens je slaap piekt je testosteron en melatonine. Melatonine is een krachtige antioxidant die laaggradige ontstekingen verlaagt.

Cellulite cups

Heb je wel eens van die cellulite cups geprobeerd? Ik wel! Ik moet zeggen, je moet wel even volhouden, maar je ziet zeker verschil. Ook bindweefselmassage heeft bij mij goed gewerkt. Voordat de zomer zijn intrede doet, zorg ik dat ik weer een paar sessies boek bij de schoonheidsspecialiste. En nee, het is zeker niet voor de ontspanning… au! Koud nadouchen helpt ook, het is heel goed voor je doorbloeding. Ik doe het nu sinds kort. En het is echt lekker! Heb jij nog goede tips om cellulite aan te pakken?

Geef een reactie

Pin It